donderdag 30 juli 2009

Schumi

Schumacher gaat weer racen in de F1. Heb meteen medelijden met de testrijder van Ferrari. Die zit al jaren te hopen dat er op een of andere manier een plek vrij komt, dan komt die plek vrij.. gaat een 40-jarige oud-coureur er mee vandoor. Lijkt me zuur. Schumi is natuurlijk niet zomaar een coureur. Vaak wereldkampioen geworden, net zo vaak als Armstrong de Tour won. Beide heren kunnen slecht tegen hun verlies. Zie hier en hier wat Schumacher deed als in beslissende races concurrenten hem in wilde halen. Niet echt netjes. Hoe Armstrong nu afgeeft op Contador ook niet echt.

Schumi was (of is misschien nog wel) een goede vriend van Jos Verstappen. Jos was in de jaren negentig mijn idool. Ging vrij ver. Ik was een paar jaar lid van de Jos Verstappen Fanclub en heb zelfs een handtekening van z'n toenmalige vriendin. Ik bleef thuis voor elke race. Stond desnoods midden in de nacht op. Hoopte vurig op regen, want dan reed Jos goed en had hij niet veel last van zijn vaak slechte bolide. Ik voelde me ook persoonlijk aangevallen door het woord grindbak, dat vaak in een adem genoemd werd met de achternaam van Jos. Sloeg nergens op vond ik en eigenlijk vind ik dat nog steeds. Hij kon er zelf vaak niet veel aan doen dat ie in die bak stond. Na de millenniumwisseling werd m'n aandacht minder en minder. Geloof dat hij na die tijd in een oranje bolide nog een jaar hard gereden heeft. Met het verdwijnen van Jos uit de F1 verdween mijn interesse.

Waar Jos nu allemaal racet interesseert me ook niet meer. Vang zo nu en dan een berichtje op dat hij op een afgelegen kartbaan z'n handjes weer heeft laten wapperen. Deed-ie vroeger nooit, denk ik dan. Racen in de F1 zal Jos ook nooit meer doen. Schumi wel. Ik ben benieuwd. Zal me niets verbazen als hij razendsnel is. Gokje? Derde, net als Lance.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten