maandag 31 augustus 2009

Fout


Alles wat er gezegd werd stond op de sheets, er werd flink bijgepraat over zonnige vakanties en her en der ging nog een mobiele telefoon af. De docent - die moeite had de concentratie van mij en mijn collegastudenten vast te houden - was Vlaams en dat deed me dan weer denken aan wielercommentaar op de Belg en waar ik eigelijk liever had willen zijn dan in collegezaal CZ116: langs de kant van het Vueltaparcours in Groesbeek en Berg en Dal.

Voordat ik op de fiets moest richting Uni kon ik op televisie nog net zien hoe de koplopers 'De Holdeurn' opreden. Die klim is onderdeel van m'n vaste trainingsparcours, dinsdagavond het slot van de trainingsronde van de Wedrenners en samen met de daaropvolgende Zevenheuvelenweg best een mooi stukje Nederland. Dijkstra en Ducrot hadden er niet echt aandacht voor (twee zinnen, misschien drie) en lieten onderaan de klim een opgenomen filmpje starten. Maar goed, ik kon nog wel zien hoe op de top het publiek rijendik stond en ik kon me, helemaal na afloop van het college, wel voor mijn kop slaan dat ik daar niet tussen stond. Dat was waarschijnlijk de enige keer dat een van de drie grote wielerrondes hier reed en ik heb het gemist.

Eérste pleister op de wond: een paar fietsmaten stonden aan het eind van de Zevenheuvelenweg en vonden het niet zo bijzonder. Tweede pleister: Volgend jaar start de Giro (Amsterdam) en Tour (Rotterdam) ook in Nederland. Eén ding: ik ben erbij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten